Proces sprzedaży – co można zautomatyzować

0
655

Na obecnym złożonym i konkurencyjnym rynku zarządzanie procesem sprzedaży jest ważnym czynnikiem dla większości firm. Automatyzując proces sprzedaży i wysiłki firmy, można zwiększyć jej wydajność.

Sales Force Automation (SFA) to technika stosowana w marketingu i biznesie, która automatyzuje zadania biznesowe związane ze sprzedażą. Zadania sprzedaży, które można zautomatyzować, mogą obejmować zarządzanie kontaktami, przyjmowanie i realizację zamówień, dzielenie się informacjami, monitorowanie zapasów, analizę prognoz sprzedaży i ocenę wydajności pracowników. Korzystanie z SFA poprawia wydajność i efektywność zespołu sprzedaży poprzez usprawnienie i przyspieszenie procesów oraz eliminację błędów. Dzięki tej technologii pracownicy sprzedaży mogą mieć dostęp do najnowszych informacji dotyczących rachunków klientów i cen.

SFA jest prawie jak Zarządzanie relacjami z klientami (CRM), które obejmuje szeroki zakres tematów, w tym obszary efektywności sprzedaży, obsługi klienta i zarządzania marketingowego. Z pewnością w biznesie każda sekunda jest cenna i nie można jej marnować na szukanie informacji. Możesz zaoszczędzić czas i pieniądze, ponieważ Sales Force Automation zapewnia zoptymalizowane usługi komunikacyjne. Otrzymujesz również pełne możliwości zarządzania aplikacjami i użytkownikami. SFA pomaga zwiększyć satysfakcję klienta, a także zwiększa wydajność siły sprzedaży.

Obecnie na rynku istnieje wiele rozwiązań programowych SFA. Te rozwiązania programowe pomagają sprzedawcom lepiej dbać o swoich klientów. Zmieniają rutynowe aspekty funkcji sprzedaży i marketingu, takie jak przypisywanie potencjalnych klientów, monitorowanie kontaktów i raportowanie szans. Dobra SFA elektronicznie zarządza wszystkimi działaniami sprzedażowymi w firmie. Jest to metodologia, która umożliwia personelowi handlowemu skoncentrowanie się na sprzedaży poprzez dostarczenie narzędzi pozwalających uzyskać bardzo wydajną wymianę informacji w cyklu sprzedaży. Wcześniej instalacje oprogramowania do automatyzacji sprzedaży były przeznaczone dla komputerów stacjonarnych lub laptopów i nie były łatwo dostępne dla urządzeń przenośnych. Dzięki postępowi w technologii internetowej SFA przedstawiciele handlowi mogą używać Pocket PC do rejestrowania zamówień na miejscu.

SFA może pomóc sprzedawcom w zarządzaniu interakcją z klientem w całym cyklu sprzedaży, od pierwszego kontaktu do obsługi posprzedażnej. Aplikacje SFA służą dwóm różnym użytkownikom w firmie, kierownikom sprzedaży i przedstawicielom handlowym, którzy mają zmienne wymagania. Automatyzacja siły sprzedaży jest niezbędna w tych branżach, w których siła sprzedaży bezpośredniej w terenie jest zwykle wysoka, a zarządzanie kontem jest ważne. Firmy farmaceutyczne i branże produkcyjne uzyskały znaczny zwrot z inwestycji w automatyzację sił sprzedaży.

Przed wybraniem oprogramowania SFA sprawdź dostępne opcje. Dobre rozwiązanie do automatyzacji sił sprzedaży powinno mieć takie funkcje, jak wiele opcji przetwarzania sprzedaży i możliwość korzystania z wielu źródeł informacji. Powinno to pomóc w zapewnieniu automatyzacji przydziałów klientów i pomocy w podejmowaniu decyzji w terenie.

Rozwiązanie do automatyzacji sił sprzedaży z obsługą sieci ma ogromną przewagę nad tymi, które tego nie robią. Funkcje sieciowe umożliwiają dostęp do informacji i formularzy w dowolnym miejscu i czasie, a także narzędzia do dokładnego prognozowania sprzedaży i popytu. Musi istnieć silne bezpieczeństwo i elastyczność w celu obsługi nowych danych i funkcjonalności bez przeprojektowania systemu na dużą skalę.

Wybierając rozwiązanie do automatyzacji sił sprzedaży, pamiętaj o swoich klientach i siłach sprzedaży. Bez elastyczności, aby dokładnie zaspokoić ich potrzeby, prawdopodobnie stracisz wydajność w procesie sprzedaży. Wybór elastycznej opcji zapewni rozwój systemu wraz z firmą.